Wednesday, March 12, 2008

YB YAAKOB LAWAT KAWASAN



Lawatan YB Yaakob ke surau seksyen 8 mendapat sambutan ramai dari penduduk setempat. Ahli Jawatan Kuasa surau yang menantikan kehadiran YB yang merupakan AJK surau ditempat beliau tinggal dahulu. Sebagai melahirkan rasa kesyukuran satu majlis kesyukuran akan diadakan dalam masa terdekat ini.

YB berjanji segala urusan perundangan berkaitan surau tersebut akan diselesaikan dalam kadar segera. " Pada ketika ini kita sedang cuba untuk mempercepatkan pembukaan surau ini semula. Masyarakat setempat mahukan laungan azan untuk berkumandang dari surau ini.

Dengan berkat doa masyarakat setempat, Insyallah surau ini akan kembali menerima jemaah. Saya mohon semua untuk bersabar dan berusaha kearah pembukaan semula surau ini., " kata YB Yaakop.



Pada 9hb.Mac 2008 YB Yaakob Sapari telah mula menjalankan tugas yang pertamanya kepada masyarakat setempat. Tugas pertamanya sebagai YB dimulakan dengan usaha untuk bembebaskan surau di seksyen 8 Shah Alam yang telah hampir setahun dikunci oleh pihak UMNO dan JAIS.
Pada jam 4ptg. 9hb.Mac 2008 surau tersebut telah buka bagi membolehkan penduduk beramai-ramai membersihkan kawasan surau tersebut.



YB Yaakob bergambar beramai-ramai bersama sebahagian penduduk Seksyen 17 Shah Alam.

Selepas lawatan ke surau seksyen 8, YB Haji Yaakob terus ke Seksyen 17 untuk bertemu dengan penduduk-penduduk disana. Penduduk seksyen 17 beramai-ramai njurkan majlis kesyukuran dengan mengorbankan seekor lembu dan kambing dalam majlis tersebut.
______________________________________________
Nota: Gambar dan rencana dihantar oleh Saudara Adnan Jamburi .
_____________________________________________________________________________
Jikalau anda berhajat untuk menghantar rencana atau maklumat berserta dengan gambar emailkan pada alamat dibawah. jangan lupa sertakan nama penuh dan hp anda. Rencana yang berbentuk kebencian kepada perkauman dan agama ~ TIDAK AKAN DISIARKAN.
EMAIL : pkrkota.anggerik@yahoo.com

No comments: