Monday, February 22, 2010

DSAI-Saya akan BAwa Najib Dan ROsmah ke MAhkamah!

DSAI-Biarkan mereka fitnah.......yang penting rakyat mesti tahu apa yang kita telah buat untuk rakyat....


Machang Bubuk, Bukit Mertajam- Sewaktu berucap dalam majlis jamuan Gong Xi Fa Chai di bawah ADUN Machang Bubuk YB Tan Hogk Leong, DSAI berkata bahawa beliau akan membawa Najib dan Rosmah ke mahkamah sebagai saksi kerana mungkin beliau mengetahui banyak perkara mengenai Saiful.

"Saya sedang berbincang dengan peguam saya Karpal Singh dan kita akan membawa perkara ini ke mahkamah" demikian jelas beliau dalam ceramah di majlsi tersebut. Kenyataan beliau kemudiannya disambut dengan tepukan lebih 3000 hadirin yang meraikan sambutan Tahun Baru Cina tersebut.

Sementara itu, majlis yang dihadiri semua wakil Pakatan Rakyat termasuk YB Sallehman itu juga, menerima kunjungan YAB Lim Guan Eng dan sempat berucap. Anwar dalam masa yang sama juga menjelaskan bahawa selagi rakyat di belakang Pakatan Rakyat, kerajaan BN akan tumbang.

"Jika rakyat bersama kita (PR) BN tidak akan berupaya untuk mengambil-alih negeri yang kita jaga, dan rakyat tahu apa yang wakil kita lakukan.

Biarkan mereka melakukan apa sahaja fitnah, namun yang pentingnya rakyat mesti tahu apa yang kita buat dan tidak menganiaya rakyat yang selama ini ditindas mereka. Sama ada saya berada di luar penjara atau saya berada di dalam penjara, perjuangan kita membantu rakyat harus di teruskan" demikian jelas beliau dengan tepukan dan laungan sokongan dari hadirin yang hadir.

Beliau juga menjelaskan bahawa ekonomi Malaysia kini berada jauh terkebelakang berbanding jiran-jiran Asean yang lain. "Kita lebih bawah dari Singapura, Thailand, kita terkebelakang dari Indonesia dan Vietnam. Yang sama dengan kita ialah Bura dan Zimbabwe." disambut gelak ketawa oarang ramai yang hadir.

Umno kata beliau akan tetap ditolak rakyat selagi masalah korupsi dan juga onar yang mereka sering lakukan.mereka banyak bermain dengan isu yang tidak benar dan inilah yang akan memerangkap mereka. Jika perkara benar mereka tipu, maka jangan percaya kepada perkara lain yang jiga akan mereka tipu rakyat.

"Saya percaya bahawa selagi wakil kita telus dan berkhidmat untuk membantu rakyat, dan biarlah yang lainnya lari meninggalkan kita, saya percaya kita akan tetap menjadi pilihan rakyat. BN dan umno akhirnya akan ditolak rakyat yang kini hanya menunggu masa yang sesuai. Biar saya terpenjara sekali pun jika rakyat menyatakan bahawa mereka tidak mahukan umno, maka kita akan ke Putarajaya juga" demikian jelas beliau lagi.

Beliau dalam rangka lawatan ke Pulau Pinang dan menghadiri jamuan Tahun Baru Cina dan juga melawat beberapa program yang dianjurkan rakyat di sekitar Bukit Mertajam.



(dipetik dari laman marhaen)

_____________________________________________________________________

Jikalau anda berhajat untuk menghantar rencana atau maklumat berserta dengan gambar emailkan pada alamat dibawah. Sertakan nama penuh dan hp anda. Rencana yang berbentuk kebencian kepada perkauman dan agama ~ TIDAK AKAN DISIARKAN.
EMAIL : pkrkota.anggerik@yahoo.com

No comments: