Thursday, April 2, 2009

Zambri Dah Bau Nak Kalah?

Zambry Telah Menciumi BN AKan Kalah Teruk

Menteri Besar Kerajaan Haram UMNO-BN, Zambry Abdul Kadir hari ini menciumi bahawa partinya akan kalah teruk di dalam pilihanraya kecil Bukit Gantang 7 April ini.

Zambry di dalam akhbar TheStar Online terpaksa mengakui bahawa partinya perlu melipat gandakan usaha untuk menang di dalam PRK Bukit Gantang ini.

Kerajaan haram UMNO-BN di Perak telah ditegakkan oleh Najib melalui hasil wang dari lesen perjudian yang telah diluluskan oleh Najib selepas beliau memegang jawatan Menteri Kewangan. Pendedahannya telah dilakukan di sini.

Zambry yang baru terpukul dengan isu "rampas mikrofon" di Masjid Simpang Taiping sewaktu berceramah di Tokong Nyee Wong Kong dilihat sebagai telah tersepit dengan isu yang dibawanya.

Banyak pihak melihat mentaliti Zambry terlalu kerdil dan lemah untuk memimpin sebuah negeri berbilang kaum seperti Perak. Malah ramai mempersoalkan apakah beliau layak untuk menjadi ahli dewan undangan negeri di DUN Pangkor.

Ini kerana beliau dilihat tidak menunjukkan sifat seorang pemimpin apabila menipu rakyat dengan menuduh Dato Seri Nizar Jamaluddin "merampas mikrofon" sedangkan ianya tidak berlaku sama sekali dan yang dilihat oleh ialah Imam masjid berkenaan yang telah menyerahkan mikrofon tersebut kepada Nizar.

Beliau juga yang dilihat telah bersuara berang dan nyaring terhadap Nizar sewaktu Nizar datang menemuinya untuk menghulurkan salam sebelum berundur.

Banyak pihak mempersoalkan tindakan Zambry yang menimbulkan isu "rampas mikrofon" sedang mendiamkan diri daripada isu yang lebih pokok iaitu UMNO-BN yang "merampas negeri".

(dipetik dati Pinkturtle2)

___________________________________________________________________________________
Jikalau anda berhajat untuk menghantar rencana atau maklumat berserta dengan gambar emailkan pada alamat dibawah. Sertakan nama penuh dan hp anda. Rencana yang berbentuk kebencian kepada perkauman dan agama ~ TIDAK AKAN DISIARKAN.
EMAIL : pkrkota.anggerik@yahoo.com

No comments: