Tuesday, February 10, 2009

Kenyataan DSAI - Sdr Arumugam

KENYATAAN KETUA UMUM
PENGHARGAAN BUAT SDR ARUMUGAM


Dukacita saya menerima perletakan jawatan Saudara V. Arumugam dari semua jawatan yang disandang beliau; sebagai seorang Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Kedah dan Ahli Dewan Undangan Negeri Bukit Selambau. Mewakili seluruh pimpinan Parti Keadilan Rakyat, saya mengucapkan setinggi-tinggi penghargaan kepada Saudara Arumugam di atas jasa dan khidmat yang beliau berikan.

Kerana takutkan bayang-bayang sendiri, Umno-Bn sanggup menggunakan taktik kotor dan politik ugut mengugut ke atas wakil yang dipilih rakyat. Pendedahan YAB Ustaz Azizan pada sidang media sebentar tadi berhubung alasan perletakan jawatan Adun Bukit Selambau tersebut sangat mengejutkan bahkan mengesahkan laporan polis yang dibuat oleh Saudara Arumugam pada awal bulan ini berkenaan ugutan dan segala macam tekanan. Nampaknya perubahan yang dijanjikan hanyalah gimik semata. Rakyat sedar akan permainan silap mata ini, dan rakyat jualah yang akan menentukan keputusannya.

Buat pendokong Pakatan Rakyat marilah kita sama-sama renungi sirah Nabi S.A.W ketika mana Heraklius memanggil Abu Sufyan:

Heraklius: Adakah pengikutnya dari kalangan orang kaya atau marhaen.

Abu Sufyan: Rakyat marhaen.

Heraklius: Adakah pengikutnya bertambah atau berkurangan?

Abu Sufyan: Bertambah

Heraklius: Bagaimana perang antara kamu dengan dia?

Abu Sufyan: Ada kala kami menang, ada kala dia.

Dalam masa dua bulan yang akan datang, inshaallah, kita akan menghadapi dua pilihanraya kecil. Inilah masa bagi kita kembali menggilap semangat perjuangan buat kemaslahatan rakyat keseluruhannya.

ANWAR IBRAHIM

___________________________________________________________________________________

Jikalau anda berhajat untuk menghantar rencana atau maklumat berserta dengan gambar emailkan pada alamat dibawah. Sertakan nama penuh dan hp anda. Rencana yang berbentuk kebencian kepada perkauman dan agama ~ TIDAK AKAN DISIARKAN.
EMAIL : pkrkota.anggerik@yahoo.com

No comments: