Sunday, March 16, 2008

Majlis Makan Malam Meriah & Mesra


YB Ir Khalid bin Samad - Ahli Parlimen P108
Ahli Parlimen P108 YB Ir Khalid Samad yang bertanding sebanyak tiga kali, tahun 1999, 2004 dan 2008. Namun pada tahun 2008 membawa kejayaan pada beliau dan juga parti naugan beliau iaitu parti PAS.
Beliau mengalahkan Aziz Shamsudin dengan kejayaan yang membangakan dengan kelebihan 9,314 undi dengan mendapat sebanyak 33,356 undi dari parlimen 108 Shah Alam. Beliau melahirkan rasa kesyukuran kepada semua penduduk Taman TTDI Jaya dan masyarakat setempat yang telah mengundi keluar Barisan Nasional yang kini bertukar wajah menjadi barisan pembangkang.

Selangor P108, SHAH ALAM
Jumlah Pengundi: 75,334
Peratusan Kaum: Melayu :68.76% / Cina : 15.54% /
India : 15.08% L: 0.63%
1. Khalid Abd. Samad (Pas) (33,356) 2. Datuk Seri Abdul Aziz Shamsuddin (BN) (24,042)
Majoriti: 9,314 . Jumlah undi: 58,147. Peratus mengundi: 77.19%

" Antara yang penting kita Barisan Rakyat (BR) akan mengkotakan segala janji yang kita taburkan. Beri kita sedikit masa untuk BR memperketatkan jentera pentadbiran yang ada sekarang. Banyak perubahan yang akan kita lakukan demi kepentingan rakyat Selangor. Segala kepincangan pentadbiran yang terdahulu akan kita betulkan landasan tersebut. ", katanya di majlis makan malam pada 16hb March, 2008 dihadapan hampir 250 orang hadirin serta penyokong BR.

" Kita mahu perbetulkan SPR Selangor yang mempunyai agenda yang tidak sihat. Semasa pengiraan undi tempoh hari mereka telah cuba memperdayakan kita dengan tidak memberikan borang SPR14 dengan tujuan yang tidak sama sekali berniat baik. Kita hampir terpedaya dengan muslihat serta taktik kotor dan jijik mereka " tambah beliau. " Alhamdullilah dengan latihan dan kebijaksaan serta kecekalan angota BR, kita dapat memberi tekanan sehingga BN jatuh tersungkur pada Barisan Rakyat tepat pada pada jam 1o malam pada 8hb March yang lalu " kata beliau serta disambut dengan tepukan gemuruh dari ratusan hadirin. " Ini merupakan titik permulaan berakhirnya Barisan Nasional pimpinan Khir Toyo di Selangor " katanya dengan penuh semangat.

ADUN N40 YB Tuan Haji Yaakob Bin Sapari
Antara yang hadir memberi sokongan mendengar ceramah pada majlis makan malam mesra .
Haji Yusof, YM Tengku Ahmad Tengku Kasim, Hajar Masque, saudara Iskandar dan Saudara Yamin.
Bekas Pengerusi Pesatuan Penduduk TTDI Jaya Haji Abdul Jabar, ( kain pelikat biru ) bersama dengan Tuan Haji Ustaz Zaki turut sama hadir di majlis makan malam mesra anjuran PKR.

Pasukan yang tidak mudah dibeli dengan wang ringit ratusan juta, kerana matlamat mereka mahu berjuang menentang segala yang mungkar. Sekalung bunga dari kumpulan `Makhil Sakti ` yang amat teruja dengan ceramah yang diberikan oleh kedua-dua Yang Berhormat.

__________________
Jikalau anda berhajat untuk menghantar rencana atau maklumat berserta dengan gambar emailkan pada alamat dibawah. jangan lupa sertakan nama penuh dan hp anda. Rencana yang berbentuk kebencian kepada perkauman dan agama ~ TIDAK AKAN DISIARKAN. EMAIL : pkrkota.anggerik@yahoo.com

No comments: