Sunday, March 2, 2008

PKR-KA ~ Bersemangat Waja








--------------------------------------------------------------------------

RENCANA INI DI PETIK DARI ROCKYBRU.BLOGSPOT - Http://rockybru.blogspot.com

From an 11-year old whose beloved teacher has lost her husband to the ISA, for 6 years now. Rocky's note: This letter has been mailed to Abdullah Ahmad Badawi, the Internal Security Minister responsible for signing documents that have sent scores of people to detention without trial, the latest being the 5 Hindraf leaders.
The little girl's name has been changed for this posting, for obvious reasons.



Kepada YAB Perdana Menteri Malaysia Dato' Seri Abdullah bin Hj. Ahmad Badawi, semoga berada dalam jagaan Allah SWT selalu.

Assalamualaikum,Saya, Sakinah, pelajar sekolah swasta tahun 5, ingin menulis surat tentang guru saya, Cikgu Norlaila.

Saya ingin menceritakan peristiwa semasa saya mengikuti kelas daurah/usrah di mana sewaktu kami berehat, cikgu berkongsi yang dia amat inginkan seorang anak perempuan seperti kami, anak murid perempuannya, kerana dia inginkan seorang anak yang lemah lembut.

Cikgu Norlaila menceritakan kepada kami (anak murid perempuan) bahawa malangnya suaminya ditangkap di bawah ISA lebih 6 tahun dahulu. Suaminya belum dilepaskan atau dibicarakan lagi. Saya amat sedih mendengar cerita itu kerana saya terbayang bagaimana anak lelaki tunggalnya terasa.Setiap hari, ayah saya balik, tetapi ayah saya selalu balik lewat malam kerana banyak kerja.

Saya amat merinduinya, tidak sabar menunggu kedatangannya dan ingin memeluknya.Bagaimana akan perasaan anak Cikgu Norlaila pula? Inilah kasih sayang antara seorang anak dan ayahnya.Seperti ayah saya dan saya.

Ibu saya serta guru-guru saya memberitahu saya Allah suruh kita adil, bercakap benar, menolong orang lain tidak kira ugama atau bangsa, dan tidak menyakiti orang lain.Saya doa Allah lembutkan hati tuan Perdana Menteri supaya membebaskan suami cikgu.Jadi inilah tujuan saya menulis surat ini.

Saya berharap agar tuan melepaskan suami cikgu kesayangan kami supaya anak cikgu dapat hidup bahagia seperti keluarga saya.

Yang benar,

Sakinah



Warganegara Malaysia



'Rasalah simpati;Demi Jiwa dan Diri'



__________________________________




Jika anda mempunyai rencana yang menarik untuk dikongsi bersama, sila hantar pada email dibawah. Sertakan nama serta nombor mobile anda. Wasalam. EMAIL : pkrkota.anggerik@yahoo.com

No comments: