Tuesday, March 24, 2009

BN Semakin Kecut-Tembak Gas Pemedih MAta diBukit Selambau!

DSAI- Semangat Rakyat Takkan Dapat DiGugat

Ketua staf pejabat saya, saudara Ibrahim Yaacob, Senator Zamri Yusof dan saudara Ismadi (Pegawai Khas Menteri Besar Kedah) di antara yang ditahan polis dalam insiden kekacauan sabentar tadi.

Ternyata tindakan rakus sademikian olih pasukan polis sejurus satelah Suara Keadilan dan Harakah diharamkan merupakan petanda betapa sistem pemerintahan di bawah Najib bakal menjerumuskan negara ke kancah ketidakstabilan dan pentadbiran kuku besi. Bicara beliau mengenai perubahan hanya omongan kosong untuk mengalih perhatian rakyat dari skandal yang terpalit.

Tanpa sebarang amaran, polis membedil gas pemedih mata beserta pancutan air. Hadirin lari bertempiaran menyelamatkan diri. Namun ia tidak menghentikan pembedilan bertubi-tubi tanpa sebarang belas kasihan terhadap wanita dan kanak-kanak.
Saya diseludup ke bilik gerakan pilihan raya dan berlindung bersama beberapa orang pimpinan Pakatan Rakyat. Difahamkan hampir 50 das gas pemedih mata dibedil oleh pihak polis sabentar tadi.

Jelas, UMNO-BN sememangnya dalam keadaan yang sangat terdesak ketika ini. Gelombang kebangkitan rakyat di Bukit Selambau, Bukit Gantang dan Batang Ai cukup meresahkan mereka.

Saya menyeru agar kita semua bertenang dan tidak mudah dibakar dengan provokasi jahat yang dicetuskan oleh mereka. Walau apa yang terjadi, semangat rakyat yang mahukan perubahan pastinya tidak akan dapat digugat!

ANWAR IBRAHIM
_________________________________________________________________
Jikalau anda berhajat untuk menghantar rencana atau maklumat berserta dengan gambar emailkan pada alamat dibawah. Sertakan nama penuh dan hp anda. Rencana yang berbentuk kebencian kepada perkauman dan agama ~ TIDAK AKAN DISIARKAN.
EMAIL : pkrkota.anggerik@yahoo.com

No comments: