Wednesday, March 18, 2009

Mustahil UMNO-BN Bawa Perubahan!

Dari Ketua Umum - Mustahil UMNO-BN Bawa Perubahan!

Setelah anaknya digantung tugas semalam, hari ini YB Karpal Singh pula dihadapkan dengan tuduhan menghasut, hanya kerana memberi pandangan profesional berhubung kedudukan Dato’ Seri Nizar sebagai Menteri Besar Perak yang sah. Saya rasa ramai sekali pakar perundangan yang memberi pandangan mereka berhubung isu tersebut, ada yang bersetuju, ada yang tidak.

Episod ini terjadi hanyalah kerana Singa Bukit Gelugor adalah Ahli Parlimen Pakatan Rakyat! Beliau cuba dialahkan dengan kekuasaan milik pemerintah, namun rakyat keseluruhan yang dahagakan Perubahan pastinya bersama wakil Pakatan Rakyat.

Hadir bersama pagi tadi di mahkamah ialah Saudara Kit Siang, Guan Eng, Tian Chua dan saya sendiri. Jelas perubahan yang dicanang seluruh negara adalah kepura-puraan Umno-Bn bagi meraih kembali sokongan rakyat.

Terpalit dengan pelbagai skandal penyalahgunaan kuasa juga rasuah, mustahil Umno-Bn mampu memangkin agenda perubahan. Baru sahaja pilihanraya umum yang lalu, rakyat menghantar mesej kepada penguasa, dan untuk kesekian kalinya, mereka memandang remeh mesej tersebut.

ANWAR IBRAHIM
__________________________________________________________________

Jikalau anda berhajat untuk menghantar rencana atau maklumat berserta dengan gambar emailkan pada alamat dibawah. Sertakan nama penuh dan hp anda. Rencana yang berbentuk kebencian kepada perkauman dan agama ~ TIDAK AKAN DISIARKAN.
EMAIL : pkrkota.anggerik@yahoo.com

No comments: